Buddha to Buddha goes charity

oktober 8, 2013 0 Door admin

Het sieraden en stiekem ook modemerk Buddha to Buddha is de afgelopen jaren keihard aan de weg aan het timmeren als het gaat om populariteit, maar in zeker zin ook exclusiviteit. Dat laatste in geen geval minder doordat beroemdheden de sieraden van Buddha to Buddha (hebben ge-)dragen. Snoop Dogg is daar een goed voorbeeld van. Dat als maar groeien is natuurlijk leuk, met name voor oprichter/ontwerper/eigenaar Batul Loomans, maar verder kijken dan omzet misstaat niemand, dus ook niet dit bekende merk.

Het goede doel, dat is verder kijken dan omzet

Zo gezegd, zo gedaan is Buddha to Buddha de weg ingeslagen die goede doel heet. Dat doet het op het eiland Bali, waar het merk het gros (zo niet alle, hier is geen duidelijke informatie over) sieraden zoals de bekende Buddha to Buddha armbanden en ringen laat produceren. Hier, op dit Indonesische eiland steunt Buddha to Buddha de Bali children foundation dat zich inzet voor het onderwijzen van kansarme kinderen en jongeren. Deze organisatie is inmiddels al meer dan 10 jaar actief (opgericht in 2002). Op dit moment helpt Buddha to Buddha door het steunen van deze stichting mee aan onder andere 4 “dorpen” waar bijna 60 leerlingen kunnen (en) worden onderwezen.

Alleen financiƫle steun? Neen!

Buddha to Buddha probeert buiten dat het achter de idealen van dit goede doel zal staan natuurlijk ook het beeld dat mensen van het merk hebben te verbeteren. Het contrast wordt nu wat duidelijker: “Buddha to Buddha verkoopt niet alleen luxe en dure sieraden aan rijke mensen, maar geeft ook om de lokale bevolking van het eiland waaraan het fashionmerk haar productie te danken heeft”. Dit schept bij veel mensen een positief gevoel en is een uiting van goodwill van Buddha to Buddha. Mede daarom hebben ze ervoor gekozen om dit jaar nog maar liefst 2 nieuwe collecties uit te brengen, namelijk de Menasa en de Margaret colletie. De laatste is vernoemd naar de oprichtster van de bovengenoemde stichting. Deze sieraden dragen de boodschap “Be aware and share” en “Embrace life” – Omarm het leven en zijn momenteel exclusief te koop via de webshop van Buddha to Buddha.