Familiebedrijf in hart en nieren: Lacoste

Lacoste is een kledingmerk dat vooral, maar niet alleen, bekend is om zijn Lacoste polo. Het kledingbedrijf is opgezet door René Lacoste en André Gillier, nadat René Lacoste de welbekende polo had ontworpen. In René’s omgeving werd zeer enthousiast gereageerd op de polo, waarop hij besloot met zijn vriend André Gillier de polo op de markt te brengen. Dit was de start voor het kledingbedrijf Lacoste, wat nog steeds in handen van de familie Lacoste is.

De groei van Lacoste vandaag de dag

Kleding van Lacoste wordt in zo’n beetje ieder land ter wereld verkocht. Lacoste verkoopt per seconde twee producten, waarbij het dan gaat om textiel, lederwaren, zonnebrillen, horloges, schoenen en ondergoed. De Lacoste polo die René Lacoste ontworpen heeft, wordt ook nog steeds verkocht, onder de naam Classic Fit Polo. Het grootste aandeel van de producten wordt in Europa verkocht, ongeveer 40% van alle producten wordt daar verkocht. Het hoofdkantoor van Lacoste zit in Europa, namelijk in Frankrijk. In totaal zijn er 1200 officiële Lacoste winkels en werken er 10.000 mensen bij Lacoste, in de verkoop, ontwikkeling, productie en communicatie van de producten van Lacoste.

De waarden van Lacoste

Lacoste streeft een aantal waarden na die voor een groot deel voortkomen uit het feit dat Lacoste een familiebedrijf is. Zo wordt het bedrijf nog steeds geleid door de familie Lacoste. Zo vindt Lacoste samenwerking, gedurfdheid, verantwoording en aandacht voor anderen erg belangrijk. Een onderdeel zijn van Lacoste is een eer, waarbij er vertrouwen in de toekomst moet zijn en het merk op juiste wijze gerepresenteerd wordt. Met 10.000 werknemers is het dus goed dat Lacoste zo’n visie heeft. Van de Lacoste polo tot een miljoenenbedrijf: Lacoste was, is en blijft een familiebedrijf met een duidelijke visie en belangrijke waarden om na te streven.

Comments are closed.